Home   Statistics   Registration   Search   Language

More Navigation

 Montreal Fireworks Forum —› News —› Les Feux sur Glace 2007 au Vieux-Port de Montréal
. 1 . 2 . >>
Last poster Message


Posted: Oct 26, 2007 09:01:38

Le site web du Vieux-Port de Montréal confirme la tenue de la 3e édition des Feux sur Glace Telus, les quatre samedis précédant Noël, soit les 1er, 8, 15 et 22 décembre. À noter que les feux seront présentés un peu plus tard que les années antérieures, soit à 20 heures. Les feux seront à nouveau précédés et suivis par des spectacles extérieurs de musique traditonnelle.

http://www.quaisduvieuxport.com/fr/activites/activites.aspx?aid=71

Fred


Posted: Oct 26, 2007 12:02:13

Thank you for the news, Fred. With luck, hopefully I'll be able to make it this time around, although I'm not at all fond of the cold weather (sorry, Pierre). Perhaps we will get a mild December like last year and it will make things more comfortable!

Regardless, it's always nice to have fireworks displays leading up through the Christmas holidays!

Trav.


Posted: Nov 1, 2007 08:57:58

Salut

Quelqu'un connait le nom des firmes qui lanceront ces feux Telus de décembre prochain??
Bonne idée que celle d'un spectacle avant les feux. Je connais assez bien les groupes Vent du Nord et Mauvais sort. Ils font de la très bonne musique traditionnelle québécoise et mettent beaucoup d'ambiance . Je ne connais pas les groupes Swing et Alain francois.

Bonne journée

Roger


Posted: Nov 21, 2007 13:24:54

I'm back from the press conference organized by the Old Port of Montreal this morning. The 3rd edition of the Fire on Ice was discussed. The schedule is:

Saturday, December 1st: BEM Feux d'artifice
Saturday, December 8th: Ampleman Pyrotechnie
Saturday, December 15th: Royal Pyrotechnie
Saturday, December 22th: FAE Pyrotechnie

The displays are scheduled at 8:00pm (one hour later than previous years).

An interesting news is the new entrant, FAE Pyrotechnie, from Sherbrooke area. FAE won the first prize at the Canadian Lac des Nations competition last summer.

More to come on PyroPlanet.com!

Fred


Posted: Nov 21, 2007 22:07:56

Thank you very much for keeping us informed Fred.

I am really looking forward to seeing what kind of display FAE will offer!

And I am really looking forward to December!


Posted: Nov 22, 2007 12:56:17

Thank you kindly, Fred. I hope to make the displays taking place on the 8th, 15th and 22nd since on the 1st I'll likely be studying for a final as well as writing a research paper based on climate.

On a side note, I loathe this first Winter storm of the season, especially since it came so much earlier than previous years! Take care out there!

Trav.


Posted: Nov 23, 2007 13:39:37   Edited by: fredbastien

I just post a story about Fire on Ice on PyroPlanet.com. I do believe that pyro fans will find some interesting infos in it!

http://www.pyroplanet.com/Article459.html

Fred


Posted: Nov 23, 2007 21:23:41

Very good article Fred - I recommend everyone reads it for your insight into the event.

I suppose it isn't too early to ask advice on the best place to watch the displays from at the Old Port. Any suggestions? I've never been to the Feux sur Glace before.

For those interested, I will be videotaping the displays.

Tyler


Posted: Nov 24, 2007 13:44:11

Nice national Shedule ! Will you record the shows?

I'm hungry to see videos .


Posted: Nov 24, 2007 19:23:23

He is! hehehe! i'm very excited to see them as well especially royal pyrochinie's! hehehe!!


Posted: Dec 1, 2007 23:31:48

So... was anybody else out at the Old Port tonight?

Trav was spot on with his forecast - next week I'm bringing a scarf!

The display itself was enjoyable; a sweet winter treat. I hadn't been to the Fire on Ice/Feux sur Glace before so I didn't know what expect - or where the firing was taking place! I've already scouted out my location where I'll videotape from next week.

Anyway, I have BEM's display on video. I'm not sure if I will post it to YouTube or hold off and see if Paul wants it for the Member Only Videos.

Tyler


Posted: Dec 2, 2007 03:08:49

maybe you should ask paul to put up a member's section called Tyler's videos! That would be good so that he could just put them all at once ahahahaha!!!

Vander


Posted: Dec 2, 2007 12:42:32

Hey TRae,

Unfortunately, as mentioned, I was not able to make it last night due to preparing for a final exam and writing up a paper. I also suppose that the cold weather threw me off in attending as well. I've never actually been to the Fire on Ice displays myself, so I'd like to make the effort.

I'm quite glad to hear that the display was enjoyable, and I really look forward to seeing your video of it. I also hope to be able to go to next week's performance, if not then at least the last two.

As for the weather, well I know exactly what you mean in terms of dressing warmly in such cold conditions! In the mean time, as I said in my report a couple days ago, prepare yourself for the second Winter storm, which looks to be producing more snow/blowing snow than anything else (close to possibly 30 cm by the time it's all said and done).

Perhaps it's time to call it a day and take the day off school/work tomorrow.

Again, can't wait to see your video!

Trav.


Posted: Dec 3, 2007 12:55:43

Salut

J'ai assisté au Spectacle de la firme BEM. Globalement un excellent spectacle pyrotechnique ...Une mise en scène très dynamique par le concepteur et les artificiers de BEM. Une belle brochette de pièces bien réparties dans le ciel et d'une très belle luminosité.
Voilà une présentation de qualité qui lance bien les feux d'hiver du Vieux Port. J'ai adoré ce qui a été fait sur la musique d'Espana...et qui nous a mené progressivement à un intense bouquet final multicolore.
Bravo l'équipe de BEM.
Il y avait aussi avant et après les feux le spectacle du groupe Swing..
de la musique traditionnelle très appréciée de la foule qui a dansé.

Le sité est amélioré cette année ...Il y a même des toilettes chauffées...et des endroits pour se détendre. Voilà un bel événement qu'on améliore d'une année à l'autre.
J'y retourne Samedi..pour AMPLEMAN et un nouveau groupe trad je crois Vent du Nord

Roger


Posted: Dec 4, 2007 14:31:22

I have to agree with Roger in terms of the the on site amenities and such. Like I said, I hadn't been to this kind of winter event at the Old Port but I was very impressed. Free music, free outdoor ice skating (the rink serves as a fantastic vantage point for the fireworks display), and a great, friendly, family atmosphere - I highly recommend heading out to catch at least one of the displays.

Tyler

This post sponsored by... just kidding.


Posted: Dec 5, 2007 10:17:43

Bonjour

Ton commentaire Tyler décrit fort bien l'asmosphère et la qualité des activités dans le Vieux Port avec en prime d'excellents spectacles pyrotechniques. Je trouve cà beau de voir toutes ces petites familles sur le site.Une place où le monde est de bonne humeur...Allez les autres.....sortez de votre trou et rendez-vous dans le Vieux Samedi..

Certain que j'y serai....

Bonne journée

Roger


Posted: Dec 5, 2007 13:25:45

Je prévois assister au feu d'Ampleman samedi soir, probablement à partir de la passerelle menant à la petite "île" Bonsecours. Puisque je suis en processus de déménagement vers Québec, ce sera possiblement le seul des Feux sur glace auquel je pourrai assister... J'espère donc que Dame Nature sera coopérative!

Fred


Posted: Dec 6, 2007 12:54:37

After completing my exam at around noon yesterday, I had about an hour to kill before the next train, so I decided to go to the Papineau metro station and visit good old De Lorimier and Notre-Dame and the entire site for old time's sake. The place looks completely transformed, especially with all that deep snow everywhere! However, it was really nice seeing the bridge, La Ronde and just especially in standing at my usual spot where I watch the fireworks during the Summer. Couldn't stay out too long, though, since the air was very crisp and conditions were breezy, so I limited my visit to about 15 mins and said in departure: "see you in 6 months!". But look at it this way, we've already completed August, and especially have gone through the months of September, October and November, in addition to being well into December now! January and February are the big brothers, though. Feb will have 29 days since 2008 is a leap year, too.

Other than that, I probably won't be attending this weekend's fireworks performance for the Fire on Ice event due to a massive paper due, but I still would like to go because it's Ampleman!

Trav.


Posted: Dec 6, 2007 14:08:26

No worries Trav; I will have the video for you (and everyone else).

Good luck with the paper!

Tyler


Posted: Dec 8, 2007 14:30:13

It is a week later and the videos from 2007's opening Fire on Ice display are on YouTube:

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=uyOCox7WgSo
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=a6CacLSYXjs

Appologies for the shaking midway through part 1 - I was way too close to the firing site and since I couldn't really move back, considering the sizeable crowd around me. I had to fish out my wide angle lens while recording!

I'll there for Ampleman tonight with a better vantage point and a tripod!

Tyler


Posted: Dec 9, 2007 00:18:58

Wow. I was impressed by Ampleman tonight! "Jubilation" a display which served as a tribute to what the company is referring to as 'gospel music.' They used some very good choreography with very nice transitions between segments, an excellent mix of product, and, a first, as far as I know - they shot fireworks (rockets?) from the top of a nearby building toward the firing site!

Royal and FAE have a lot of work to do if they want bragging rights coming out of this year's Fire on Ice displays.

Tyler


Posted: Dec 9, 2007 13:16:06

Salut

Pas grand chose à rajouter au commentaire de Tyler.Ampleman nous a présentéun spectacle flamboyant , magique sur le thème de Jubilation.
Un spectacle qui faisait ressentir la joie de vivre et l'exubérance qui se dégage de la musique Gospel.
J'ai adore cette finale endiablée toute en force et en couleur.Spectacle très apprécié par les spectateurs.
Rien de moins que de la belle qualité Ampleman .
Félicitations à Eric cardinal et son équipe.

Encore plus de monde sur le site cette semaine.C'est vraiment bien organisé à tous les points de vue. Le Groupe VENT DU NORD a fait danser les gens de tous les âges avec leur musique TRAD...

Samedi prochain...les champions des feux de Québec Royal Pyrotechnie et en spectacle le Groupe MAUVAIS .J'ai un CD de ce groupe et ils sont bons...Malheureusement je ne pourrai être là mais j'irai le 22 avec la famille.

Fred....Bon déménagement.Hier j'étais près du feu juste à côté de la scène de spectacle. C'est mieux que sur le pont.

Salut tout le monde

Roger

Roger


Posted: Dec 10, 2007 00:52:35

I haven't been able to attend any of the shows this winter yet, so hopefully I can go this week. I am shocked to hear that Ampleman did a good job, I really dislike them as a company.


Posted: Dec 10, 2007 16:30:18

Je me suis rendu au Vieux-Port pour le feu d'Ampleman samedi soir. La bande sonore, principalement orientée vers la musique gospel et dont les pièces vocales étaient séparées par la répétition du son du vent, était très original. Je ne me souviens guère avoir déjà entendu ce type de musique dans un feu d'artifice. Hélas, le système sonore du Vieux-Port n'était pas à la hauteur samedi soir et certaines enceintes acoustiques ne produisaient pas le son escompté.

Au plan pyrotechnique, les effets ont été assez diversifiés avec différents types de bombes (étoiles, anneaux entrelacés, "bow-tie", etc.), des "flying fish", des chandelles de bombettes multieffets et des gâteaux d'étoiles. Parmi ces derniers, j'ai été intrigué par certains qui éjectaient des étoiles vertes, lesquelles se cassaient au terme de leur ascension avec un bruit sourd, puis donnaient lieu à un effet de tourbillon. Les fusées sifflantes dirigées le long de deux câbles, de la toiture du pavillon vers la rampe de lancement, était également intéressant et constituait une innovation dans l'utilisation de cet espace.

Bref, une très belle soirée, rehaussée par un chocolat chaud au Bar d'hiver, question de contrer le froid qui se faisait néanmoins mordant sur le bord du Saint-Laurent!

Fred


Posted: Dec 10, 2007 19:57:13

Bonjour tout le monde!

Je n'ai pas été présent dernièrement dans le forum et ce n'est pas par manque d'intérêt, mais bien par manque de temps!

J'ai assisté aux deux premiers spectacles de "Feux sur glace" et je dois dire que j'ai été ravi les deux fois! Pris dans son ensemble, j'ai préféré le spectacle de BEM (celui du 1er décembre), car il était plus chargé, plus actif! Par contre, le spectacle d'Ampleman (le 8 décembre) m'a épaté quand fût le temps de la finale! Il n'y avait pas de doute que c'était la finale qui commençait, car elle était intense et se distinguait vraiment du reste du spectacle, ce que j'aime bien dans un spectacle pyrotechnique!

Pour ce qui est de la trame sonore, je ne suis pas très friand de musique Gospel, alors j'ai tout simplement suivi le synchronisme entre les feux et la musique......excepté que j'ai bien aimé le fait qu'ils ont inséré la chanson "Livin' Thing" d'un de mes groupes préférés: Electric Light Orchestra (ELO)!!!

Difficile pour moi de vous dire ma préférence entre les deux specatcles....je les ai bien aimé tous les deux. À chaque année, je deviens de plus en plus avide de ces feux "d'hiver" présentés au Vieux-Port. Que l'on est gâté à Montréal!!!

Je serai encore de la partie les 15 et 22 décembre prochain........

Je reviendrai mettre mes commentaires sur d'autres sujets des derniers mois, dans quelques jours.

Bonne semaine à tous!

Pierre


Posted: Dec 13, 2007 22:17:40

Hey there everyone,

To celebrate the announcement of the 2008 schedule I decided to upload last week's Ampleman Feux sur Glace display to YouTube.

You know the routine - here are the links:

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=TWbw5CFoqz4
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=7z8xgMjs8Us

Enjoy - and I hope to see some of your cold bodies out there this Saturday for Royal!

Tyler


Posted: Dec 15, 2007 21:16:55

Royal did an awesome job tonight. It was a pretty big show considering its for a festival. There were a few awkward pauses during the show, but other then that it was great.

Btw- I saw you TRae but I was way to cold to come over and say hi.


Posted: Dec 16, 2007 18:56:13

Hey Canuck,

I'm glad you enjoyed the display last night. Personally, I found that the "awkward pauses" that you mentioned really took away from the overall display; compared to Ampleman and BEM, I would rate this as the worst Fire on Ice display of 2007.

That isn't to say that I did not have a good time out in the cold for 15 minutes . I found the soundtrack to be quite good - however I wish the 15 minutes of music had more than 13 minutes of fireworks to accompany it. If you ask me, there is a place for pauses in a pyromusical - pauses in firing and/or pauses in music - IF it serves a dramatic purpose. Royal's pauses really did not serve any purpose. Music would continue and then, almost arbitrarily, fireworks would start back up. The first time this happened I immediately thought back to the Canadian display from this summer's competition - you could tell something was off. Oddly enough, something felt off about Royal's display but I think it was an intentional decision on their part to use the pauses. Maybe it was an issue of money because Royal certainly did offer a very good finale to conclude a well-sequenced segment using music from the Nutcracker Suite ballet by the Trans-Siberian Orchestra.

In any case, I am really looking forward to seeing what FAE has in store for us next week!

Tyler


Posted: Dec 21, 2007 19:10:33

Speaking of Royal's display, here are the videos, now on YouTube:

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=w8Gk_DEmOWw

Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=brJYhfQHLFU

The final segment of part 2 is really worth watching!

Enjoy!


Posted: Dec 21, 2007 23:28:18

Thanks for the vids as always Tyler. Hope to see you tomorrow
. 1 . 2 . >>
 

Page loading time (sec.): 0.031
Powered by miniBB 1.7b © 2001-2004
montreal-fireworks.com

Promote Your Page Too